Author Topic: Mede8er 400X2S vindt MYCLOUD Home niet  (Read 2323 times)

Offline bram2003

  • Newbie
  • Posts: 1
  • Helpful Contribution Status: +0/-0
Mede8er 400X2S vindt MYCLOUD Home niet
« on: March 21, 2023, 08:12:01 AM »
Al jaren heb ik plezier van deze MED400X2s.
 
-   Bekabeld via het lichtnet ben ik verbonden met mijn ziggo modem/router en deze herkent het apparaat.
-   Het apparaat verkrijgt zijn IP adres automatisch door DHCP automatisch
-   Mijn OS is windows 11
 
De Mede8er haalt de filminformatie van mijn MYCLOUD Home apparaat(geen echte NAS) welke ook op het modem is aangesloten.
Tot voor kort was mijn Public share van MYLOUD Home normaal toegankelijk en had ik favoriete mappen aangemaakt. Werkte prima.
 
Deze week wilde ik mijn favoriete map openen, echter logon fail. Ik heb intussen niets gewijzigd aan mijn systeem. (WORKGROUP is aangemaakt en bestanden delen in netwerkopties ook.)
Ik trachtte via optie 1 Netwerk opnieuw toegang te krijgen. (optie 2 UPnP en optie 2 NFS gebruikte ik nooit).
En toen begon de ellende. Jaren geleden heb ik de Mede8ter ingesteld en sindsdien nooit aangepast.
Ik opende Netwerk en daarna my-shortcuts om vervolgens op het menu te klikken -> toevoegen.
 
Uit de opgediepte handleiding en uit het Forum werd mij niet duidelijk welke gebruikersnaam, wachtwoord en IPadres ik moest gebruiken.
Ik heb van alles geprobeerd, Gebruikersnaam en wachtwoord en IPadres van de PC, van de MYCLOUD Home, de snelkoppeling op mijn buroblad van de Public share MYCLOUD Home.
Daarna het vervolgscherm Netwerk ID Guest ingevuld en (geen) wachtwoord, opslaan naar snelkoppeling en OK.
Steeds Logon fail.
 
Het lijkt erop alsof ik geen connectie kan maken met MYCLOUD Home, terwijl dit daarvoor geen probleem was en mede8er de map Public van MCH toonde. (Firewall en antivirus uitgeschakeld helpt ook niet)
 
Wat zou ik in het aanmaakmenu exact moeten gebruiken, welke gebruikersnaam, wachtwoord en IPadres en welke netwerk ID en gebruikersnaam in het vervolgscherm?
 
Er is connectie naar mijn computer via UPnP en kan ik de windows map Video bereiken.
 
Echter ik wil gewoon mijn MYCLOUD Home als vanouds weer willen bereiken.
 
Wie helpt mij?